很久沒遇到,一看就感動的幾句。


我渴望將來見你一面,
但請你記得,我不會開口要求見你。
不是因為驕傲,你知道我在你面前毫無驕傲可言
而是因為,唯有你也想見我的時候,我們見面才有意義


                                      1950年 西蒙.波娃


 

而我是真的不會開口的。

-----

 

 

 

I'm so eager to see you again

but I wouldn't ask to see you

not because I'm proud

In fact, in front of you

I cede all my pride

yet only if you asked to see me

our meeting would be meaningful to me



Simone de Beauvoir, 1950

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    人類 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()